Eilisen iltapäivän seuranani oli kaksi asiaa: 



Suklaa(paljon!!) ja The Hills,



sekä yksi henkilö, Celine Dion ja All By Myself, koska se sopi olotilaani parhaiten. Minut hyljätiin, taas.

 Jo alusta asti epävarmana ollut juttu minun ja unelmamieheni välillä loppui lyhyeen hänen ilmoittaessa, että hän ei pysty tällä hetkellä tutustumaan keneenkään ja on mieluummin yksin. Hmm.. Niimpä niin. Olen lapsesta asti hoivannut kulkukoiria- ja kissoja. Näköjään seuraani hakeutuu näin aikuisena myös kaksilahkeisia, joita pitäisi hoivata. Paitsi, että he eivät anna hoivata itseään, enkä minäkään siihen pysty. 
 Jo aamusta asti tuntui, että en vain jaksa tehdä mitään. Töihin oli pakko mennä, iloista naamaa oli pakko ylläpitää ettei kukaan kyselisi mitään, kotona oli pakko siivottava ja huolehdittava kissan hyvinvoinnista. Halusin kuitenkin myös hoivata haavojani, joten päätin käydä kirjastossa ennen kauppaan menoa. Onneksi kävin, koska löysin todella mielenkiintoisia teoksia. Innostuin jo niin paljon näistä kirjoista, että meinasin jättää kauppareissuni sikseen, mutta sitten muistin naisten iänikuisen säännön: "Sydänsuruihin on helpotus, ja sen helpotuksen nimi on suklaa.". Siispä kävin ostamassa seitsemän suklaapatukkaa, jotka kaikki nautin eilisen illan aikana.

 Varsinkin teos Alice D. Domar&Alice Lesch Kelly: Onnellinen sellaisen kuin olet- Kuinka irtaudut täydellisyyden tavoittelusta on kiinnostava kirja ja olen melkein jo puolessa välissä. Okei, toki minäkin pidän itsehoito-oppaita vain säälittävien ihmisten lukemisena, mutta tämä on kirjoitettu eri lailla, kuin päiväkirjana ja mukaan on otettu otteita useiden perfektionistien haastatteluista. Kirja siis opettaa, miten päästä eroon perfektionismista.
 En pitänyt itseäni perfektionistina, koska esimerkiksi kotini on kaikkea muuta kuin siisti joka päivä, minä en jaksa laittautua joka päivä, pesen hiuksenikin ehkä kolmen päivän välein, en ollut erityisen hyvä koulussa yms. Pystyin kuitenkin tunnistamaan itseni joka osiosta, jotka käsittelivät mm. työtä, parisuhdetta, suhdetta siivoukseen, syyllisyyteen jne. Luultavammin useimmat naiset ovat perfektionisteja. Me vaadimme niin paljon itseltämme. En koskaan arvostele ystävieni ulkonäköä(varsinkaan päin heidän naamaansa!), kotia, sitä miten siistiä siellä on, tai sitä, jos he eivät tunnu onnistuvan miessuhteissaan. Itseni kohdalla arvostelen näistä jokaista kohtaa- ja paljon! Olen pienestä lapsesta asti suhtautunut oudosti ruokaan. Muistan, että en syönyt lapsena isoja annoksia ollessani vierailuilla kavereideni luona, koska sain näin enemmän huomiota ja ihmettelyjä siitä, miten "syön kuin pieni lintu". Mietin joka päivä sitä, miten saisin kodistani viihtyisemmän. Haluaisin mieluiten uudistaa koko sisustuksen kerralla, paitsi että minulla ei ole varaa siihen. Siksi ajattelinkin joka kerta kun tuon uuden ihmisen kotiini, että hän arvostelee kirjahyllyäni joka on selvästi itse maalattu, lipastoani, joka ei ole saanut vetimiä vaikka se on ollut minulla jo yli puoli vuotta, enkä varsinkaan voi antaa sänkyni olla sijaamatta! Miessuhteistani minun ei kai tarvitse paljoa kirjoittaa. Se, että en ole onnistunut löytämään vieläkään(20-vuoden korkeassa iässä..) unelmieni miestä, joka poistaisi elämästäni kaiken surun ja huolen, on ollut parin viimeisen vuoden häpeän aihe. Ovathan kaikki muut sisarukseni seurustelleet sen ajan. Minä olen perheeni nuorin ja siksi varmaan tyhmin, niin miesten kuin sisarusteni silmissä. Minulle ei ole tullut mieleenkään, että ehkä tämä kaikki epäonni on vain kohtalon oikkua eikä niinkään minun päätettävissä.

 Jatkan tämän kirjan lukemista mielenkiinnolla!



Voi Heidi! Mitä oletkaan mennyt taas tekemään? Suosikkini Laurenin entinen paras kaveri Heidi Montag tuli aiemmin tänä vuonna esille huomattavien kauneuleikkausten takia. Mitä ihmettä! Heidihän on todella kaunis nainen! Miksi kukaan hänen näköisensä näkisi mitään muutettavaa kehossaan. Ehkä hän on yksi perfektionisteista, joka ei ole tyytyväinen ulkonäköönsä- ikinä! :D
 Niin, Spencerin vaimo on nyt päättänyt laajentaa 'uraansa' ja osallistui elokuvan Pretend wife kuvauksiin. Saatanpa ehkä joskus vuokrata tämän leffan, kunhan se tulee Suomeen! ;D 
 (kuva otettu iltalehti.fi/viihde sivulta Internetistä, josko tämä kuvien levittely ei ole täysin luvallista..)



Onneksi äitin kultamussu muistuttaa joka päivä, että on ihanempiakin olioita olemassa kuin miehet! Tyttö oli niin nättinä ilta-auringon paisteessa, että oli ihan pakko ottaa kuva.



Päästäkseni eroon täydellisyyden tavoittelusta, olen ottanut ohjakseni käyttää sanaa haluan, sanan täytyy sijasta. Yritän tehdä mahdollisemman paljon asioita, joista pidän sen sijasta, että tekisin paljon asioita, joita minun vain täytyy tehdä, kuten pyyhkisin pölyjä, tiskaisin joka päivä, sijaisin petini heti aamulla, veisin mainoslehdet joka päivä ulkoroskiin ja pitäisin kaikki tavarat omilla paikoillaan. Oikeasti minä haluan syödä hyvää ruokaa, lukea samalla hyvää kirjaa ja kynttilät antavat kivasti tunnelmaa. Haluan katsella tv:stä lempiohjelmiani, olla koko ajan fb:ssa, kirjoitella siellä kavereilleni ja kuunnella Lady Gagaa spotify:sta.

 Tekemällä näitä asioita olen jo nyt huomattavasti rentoutuneempi. Kerkiän siivota viikonloppuna, kerran viikossa siivous riittää.

 Onneksi, onneksi ensi viikolla on tiedossa kivoja pippaloita!