And there's a time for a change of heart
You gotta face it
Because we need a change of heart...

 Lallallaa. Tänään otin päivän tehtäväksi saada jotain tolkkua tuohon puhelin- asiaan. Aamupäivästä soitin Vantaalle, kuuntelin change heartia ja odotin kahdeksan minuuttia, selitin asiani ja minut ohjattiin käymään lähimmässä Dna- kaupassa. Odotin koko päivän, että työpäiväni loppuisi. Pääsisin käymään siellä liikkeessä ja asiani ehkä selviäisi. Niimpä kulutin aikaani tavanomaisten askareideni lisäksi syömällä kahvihuoneessa ylijääneitä joulusuklaita (Geishaa nami!) ja lukemalla Olivia lehteä, jonka lopulta otin kotiin mukaani. Luvalla tietty! En saanut viime yönä nukuttua melkein ollenkaan, joten purskahtelin koko ajan nauruun kun luin lehden humoristisia juttuja. Tässä yksi: 


 Oih, pitäisi oikeasti lakata kynnet uudelleen..

Vielä viisi minuuttia, otsikko kuuluu. "Aamu-unisuus on peritty ominaisuus, josta ei pääse eroon. Sen kanssa voi kuitenkin elää--". Noniin, olen perinyt oman aamu-unisuuteni isältäni, mutta onneksi asian kanssa voi elää. Tähän mennessä olen käyttänyt näitä keinoja: Olen torkkunut jopa tunnin laittamalla kellon soittamaan ensin puoli tuntia ennen varsinaista herätystä, ja toisen puolen tunnin ajattelemalla "ei minun tarvitse meikata, syödä, pestä hampaita, laittaa puhtaita alusvaatteita ja näin olenkin valmis 15 minuutissa! Tadaa, hyvin nopeaa, hyvin ällöttävää. Lehtijutun mukaan voisin myös puhua ystävälle heti aamusta- Se ehdottaa, että aamuvirkku ystäväni soittaisi minulle sovittuun aikaan, mutta koska en omista aamuvirkkuja ystäviä kuin hekin pakosta, niin päätin, että soitan itse kavereilleni! Jos kännykkänne soivat ennen aamuherätystä, se olen minä! 
 Mutta viimeinen kohta sai minut repeämään(edelleen syytän unenpuutetta). Se menee kokonaisuudessaan näin: "Jos asut fyysisesti vahvan ihmisen kanssa, pyydä häntä nostamaan sinut hellästi sängystä." Siis mitä?? Mikä ohje tämä nyt on? Miksi ihmeessä kenenkään pitäisis nostaa ketään sängystä? Puhumalla minäkin töissä saan lapset heräämään sängyistään. Toisaalta voisi olla romanttista, jos oma kulta nostaisi hellästi  sinut ylös höyhenpatjalta ja asettaisi kaninkarva tohveleihin.
 Viides kohta jatkuu: "--ellei se onnistu, pyydä kumppaniasi kutittelemaan jalkapohjiasi tai työntämään jääpaloja pyjamasi sisään.--" Jos minun kumppanini kokeilisi kumpaa tahansa, se kokeilu jäisi ensimmäiseen kertaan. Joko potkaisisin, iskisin häntä nyrkillä, heittäisin peiton hänen päälleen, potkaisisin taas tai tukehduttaisin hänet tyynylläni, jos hän olisi tarpeeksi rohkea kokeilemaan mieskolumnistin kyhäämiä neuvoja. Aamu-unisuus.. Eihän siinä mitään vikaa ole, varsinkin jos sillä yrittää korvata yön aikana menettämiään syvänunen tunteja(minuutteja).

 Mutta muuten olen onnellinen- väsynyt, mutta onnellinen. Moniin päiviin sain puhua pojan kanssa. Kävin siis Dna- kaupassa töiden jälkeen ja suunnitellusti menin siihen kauppaan, jossa on töissä vain mieshenkilökuntaa. Oih, olen sittenkin sovinisti! Odotin kiltisti kymmenen minuuttia. Sinä aikana mm. selasin läpi kaikki lehtiset, joissa Anna Abreu poseerasi, kyyläsin kulmieni alta muita asiakkaita ja tein kaikista mielessäni pienen arvion, ja koitin saada elohiirtä pois silmäkulmastani. Kun vuoroni vihdoin tuli selitin hyvin sekavasti näyttöongelmaani. Onneksi poika(Santtu, se luki sopimuksessa) oli ymmärtäväinen ja otti huoleni vakavasti vastaan. Pääsimme yhteiseen ymmärrykseen siitä, että minä en kuvitellut kaikkea, vaan puhelin todellakin oli valmistusvirheellinen. Sovimme, että käyn hakemassa puhelimen mukana saamani lippuset ja lappuset, johdot ja muut, ja toimitan ne hänelle- "vastineeksi" sain itselleni samanlaisen puhelimen, joka oikeasti toimii. Niimpä pyöräilin takaisin kotiin, kokosin kännykän mukana tulleet tavarat kokoon ja hävitin sim-korttini, etsin sitä pari minuuttia, löysin sen kannettavan alta(mitä hittoa!), pyöräilin takaisin liikkeeseen ja sain erään ihanuuden! Hän myös opetti miten puhelintani käytetään, asensi siihen nettiyhteyden, joka maksaa 2 ensimmäistä kuukautta noin 10 euroa(hmm.. toivottavasti muistan purkaa sen ajoissa) ja vielä sanoi, että jos jotain ongelmia tulee niin tule takaisin. Plus hän otti numeroni, osoitteeni ja nimeni ylös, mutta nämä ehkä liittymäsopimusta varten.. Tai hänen yksityiskäyttöönsä, kuka tietää! ;) Koska olen ihan huumaantunut siitä, että olin tälläisessä kontaktissa miehen kanssa(olenko hieman säälittävä? Saan näin suurta tyydytystä siitä, että joku tekee työtään!), lisään unelmamies listaani sen, että miehen täytyy tietää tekniikasta ja olla halukas auttamaan minua siinä joka kerta kun tarvitsen apua.

 Tässä kuva uutuudesta(oikeasti tuo on kuva siitä viallisesta, mutta samaa näköä on tuo nykyinenkin, joten..) ja entisestä kännystä vertailun vuoksi.


 Kumpi on hienompi? Itse ottaisin tuon vasemmanpuoleisen.. ;) 

 Uuh, huomenna minulla on vapaapäivä, kuten suurimmalla osalla ihmisistä. Itse aion katsoa kaikki mahdolliset tv-sarjat ja DVD:t, mitkä minun olisi pitänyt katsoa aikaa sitten, nukun myös niin pitkään kuin voin ja toki opettelen uuden kännykän käyttöä. Kohta alkaa Lisa Williams. Siitä on tullut yksi lempiohjelmistani. Itken joka kerta. Sitten Tough Love! Olen katsonut joka jakson, joten minun täytyy kai kohta olla ekspertti rakkaudessa? ;) Ollappa rakastunut!