Minun äitini on varmaankin paras äiti minulle. Yleensä äiti ymmärtää minua, ja sitä kuinka suhtaudun elämään. Hän ei arvostele minua. Kaikenkaikkiaan minulla on hyvä äiti.

 Mielestäni ei tarvitse olla äitienpäivä tai äidin synttärit, että voi hehkuttaa äitiä. Kirjoitan itse tätä, koska äitini kävi luonani äsken. Olin jo pari päivää valittanut äitille tyhjiä ruokakaappejani. Soitin itse asiassa pari kertaa itku kurkussa ja pyysin parin kympin laittamista tililleni. Äiti kuitenkin kysyi tulisinko hän käymään luonani huomenna(eli tänään) ja totta kai suostuin! 
 Kun hän pääsi töistä, ajoi hän suoraan luokseni. Äiti yllätti minut todella, koska hänellä oli mukanaan kassillinen ruokaa; itsetekemiään hilloja, lanttukukkoa(joka on ehkä parasta ruokaa ikinä!), marjoja pakastimeen("Voit syödä niitä yogurtin kanssa!") sekä kuivattuja aprikooseja. Nami. Tämän lisäksi äiti tiskasi astiani, vaikka en pyytänytkään häntä ja jätti olohuoneen pöydälle 20€-setelin. Tämän kaiken jälkeen menimme kauppaan ja ostimme minulle tutut kolme kassia ruokaa.

 Olin hieman hämilläni ja kun äiti sitten oli lähdössä, huikkasin äkkiä, että: "Kiitos tosi paljon näistä ja kaikesta mitä sinä teet minun puolesta!" Niin, tämän lisäksi äiti otti maksettavakseen parit laskuni. 

 Tiedän, että jollain tavalla vanhempani mahdollistavat huonot tapani. Yksinkertaisesti: elän varojeni yli. Reilusti. Mutta sitten taas.. Usein olo ja eläminen täällä tuntuu niin turvattomalta, että vaikka haluaisinkin olla itsenäinen, niin silti joudun nojaamaan vanhempiini hyvin paljon. Kaverini sanoi, että se on vanhempiemme tehtävä. Pitää huolta lapsistaan. Toki, mutta en halua että hekään olettavat liiaksi että minä pidän heistä huolta kun he ovat vanhempia. Kuulostaa kauhealta kirjoittaa noin. Mutta onneksi siihen menee vielä parikymmentä vuotta ennen kuin he tarvitsevat apua. Hmmm.. En halua ajatella sitä nyt liiaksi.

 Olen vain tällä hetkellä niin kiitollinen äidistäni. Pitäisi varmaan sanoa tämä hänelle suoraan eikä vain kirjoittaa siitä anonyymisti täällä. Ihana äiti.

^^Äideistä parhain on myös hyvä kappale, mutta sopii otsikoksi sanomansa takia. :)