Tyylinäyte tulevasta Muumi ja punainen pyrstötähti -elokuvasta.

"Puolassa 1970-luvulla tuotetun Muumi-televisiosarjan materiaalista tehdään uusi animaatioelokuva Muumi ja punainen pyrstötähti.--" (HS.fi/kulttuuri)

 
Anteeksi mitä, ja missä voin nähdä tämän? 

 Kesän leffauutuudet- artikkeli houkutteli minua ja lukaisin sieltä jo pitkään tiedossa olleen Sinkkuelämää-leffan jatko-osan lisäksi sellaisista uutuuksista kuin Shrek(viimeinen osa vai mikä se virallinen nimi oli) ja Muumi ja punainen pyrstötähti! Eikä! Minähän fanitan muumien japanilaista animaatiota, en tälläistä roskaa! Itseasiassa omistan melkein kaikki Tove Janssonin kirjoittamat Muumi-kirjat, mutta olen lukenut niistä vain kaksi. Hih, vähän noloa. Minä vain olen kasvanut muumi-animaation parissa, että vasta aikuisiällä on pitänyt opetella tutustumaan "oikeisiin muumeihin". Tämä kolmas uutuus taas hämmästyttää, pöyristyttää ja silti kiinnostaa kovasti. Pitäisiköhän..pitäisiköhän käydä katsomassa se silti. Tarinahan on tuttu Muumipeikko ja pyrstötähti-piirrettyelokuvasta, mutta tässä versiossa(en aivan saa selvää tuleeko elokuvasta 3D-versio) on tietty eri hahmot, ääninäyttelijät ja musiikki.

 Sitten siihen odotetumpaan elokuvaan! Olen vältellyt parhaani mukaan katsomasta mitään tähän elokuvaan liittyvää materiaalia, kirjoituksia, kuvia tai yleensäkään mitään. Haluan yllättyä kunnolla- vasta elokuvateatterissa! Samantha, Carrie, Miranda ja Charlotte ovat täällä taas! Ensimmäistä Sinkkuelämää elokuvaa olen katsonut kymmeniä kertoja, osaan melkeinpä ulkoa repliikit, myötäelän niin Carrien alttarillehylkäämisen kuin Mirandan ja Steven yhteenpaluun Brooklynin sillalla. Ihanaa, niin ihanaa! Samalla tavalla kuin minä en voi ymmärtää änäriä(kiitos Fb kun toit tämän minun tietooni, tai siis en edelleenkään ole täysin varma mitä 'änäri' on, mutta sen tiedän että se on hyvää viihdykettä kaiken ikäisille pojille), eivät miehet voi ymmärtää Sinkkuelämää! Minulle naisena Sinkkuelämää sarja ja elokuva on muutakin kuin sinkkunaisen raamattu visuaalisessa muodossa. Se(ne) käsittelee kaikkia naisen kokemia tunteita, juuri naisen näkökulmasta(vaikka iso tunnustus myös Michael Patrick Kingille!), miten nainen suhtautuisi elämän tuomiin tilaisuuksiin ja tilanteisiin. Yh, en taaskaan saa puettua tunteitani sanoiksi!

 Toukokuussa(eli jo ensi kuussa!!!!) minä olen ensi-illassa katsomassa muiden sinkkutyttöjen(ja niiden, jotka ovat löytäneet Mr. Biginsä) kanssa tätä mestariteosta! Se ei voi olla huono, sen tiedän jo nyt.

100207_sex03_400X400.jpg image by trendifrendi

(En ole varma onko kuva ensimmäisestä vai toisesta elokuvasta! :o)

 Kohta on pakko lähettää se tekstari Hyvälle Miehelle, että ei tästä tule mitään. Hän tuli luokseni, katsoimme sen elokuvan(eikä se edes kauhen pelottava ollut!), hän otti minut kainaloonsa elokuvan puolivälissä ja minä vain ajattelin koko ajan "ei, ei, en halua olla tässä!". Se tuntui vaan niin väärältä! Mutta tuntuu myös kauhelta torjua hänet, koska hän kuitenkin on niin kiltti ja hyväkäytöksinen ja muutenkin kunnollinen. Hän opiskelee kadettikoulussa upseeriksi. Uuu, oikea jokaäidin unelmavävy. Eikös se Nelosen Unelmien poikamieskin ollut Upseeri? Upseeri ja herrasmies. Mutta jos ei iske, niin ei iske. Turha tässä on enää yrittää antaa mitään kolmansia tai neljänsiä tilaisuuksia. Nainen tietää aika nopeasti onko miehessä ainesta juuri hänelle Siksi Oikeaksi. Taidampi lähettää sen viestin nyt. Noniin, käytin klassista voileipä-mallia(negatiivista, positiivista, negatiivista, paitsi että itse käytin negaa, posaa ja posaa). "Oot kuitenkin tosi kiva--"  Jokaista miestä varmaan lohduttaa pari "oot kiva"-kommenttia hylkyviestissä. Ei sillä, on minutkin torjuttu(monesti!) eikä niissä välttämättä lukenut "olet kuitenkin kiva". Se olisi saattanut piristää! :D

 Ääääks! Tämä eksä, josta olen monesti kertonut, on nyt jossain huitsin nevadassa(oikeasti Kajaanissa) ja nyt hänen kämppiksensä oli laittanut tilapäivityksen siitä, miten heidän naapurintyttö oli käynyt luultavammin kyselemässä eksääni. "MUSTIS MUSTIS" lukee nyt minun otsassani. Tulen varmaan aina olemaan hieman mustasukkainen hänestä. Ääh, en halua tietää onko hänellä ketään. Jos tämä juttu olisi onnistunut Hyvän Miehen kanssa, olisin varmaan jossain vaiheessa mennyt siitä leveilemään hänelle tai kihertänyt onnellisesti uuden mieheni kainalossa, kun olisin törmännyt häneen esim. baarissa, mutta koska tämä ei onnistunut ei hänelläkään saa olla ketään! Ei ketään! Eläköönsä selibaatissa niin pitkään kunnes löydän Unelmamieheni numero 3. Ja näin anteeksiantavainen ja omaan elämääni keskittyvä yksilö minä olen!

 Mutta yhdestä asiasta minä olen tällä hetkellä todella onnellinen ja helpottunut! Pääsen yhdeksäksi päiväksi kissa- ja koiravahdiksi vanhempieni luokse. Otan tietenkin mukaani myös tuon hirviö-kissani ja sitten me elelemme siellä rattoisasti viiden kissan ja yhden koiran kera. Saan pitkästä aikaa saunoa(vaikka joka ilta, enhän minä maksa sähkölaskua!), olla netissä ja katsoa kaikki lempi-DVD:ni eli viettää leffailtaa vaikka joka ilta. Saan soittaa pianoa miten myöhään illalle saakka haluan(omakotitalo), saan syödä sydämeni kyllyydestä(käymme äitini kanssa viikon ruokaostoksilla ennen heidän lähtöään), ja ennen kaikkea saan miettiä rauhassa asioita. Tämä päivä on ahdistanut, tai siis olen itse ollut ahdistunut. Miksi pitääkään miettiä niin paljon elämää? Voisi vaan elää ja antaa asioiden tapahtua omalla painollaan, koska loppujen lopuksi asiat kyllä järjestyvät. Perfektionistina en kyllä osaa asioiden antaa olla, vaan yritän parhaani mukaan ohjailla niitä "oikeen" suuntaan. Tällä hetkellä stressaa ehkä eniten uuden asunnon etsiminen. Tai se, että en ole etsinyt sitä ollenkaan.

 Kyllä se tästä! Taas tämä..