Tämä on hyvin tiivistetty versio edellisestä kirjoituksestani, jonka onnistuin hävittämään ennen julkaisua painamalla joitain kolmea nappia yhtä aikaa. Aha, en tiennytkään, että osaan jotain salakoodeja! No kuitenkin.

 Vedensekainen lumi oikeen raastoi kasvojani, sain samalla kuorivan- ja kiinteyttävän kasvonaamion. Pakkanen supistaa ihohuokosia, kaiketi. Niimpä siis yritin mahdollisemman nopeasti päästä paikasta työ paikkaan himoshoppaajan unelmat: Alennusmyynnit! Ennen ulos menoa olin toki vuorannut itseni villapipolla, kahdilla hansikkailla, villakangastakilla(joka ei ole heppoisaa hm-laatua vaan jostain 60-luvulta alunperin!) sekä lämpimillä talvisaappailla. Ennaltaehkäisystä ei ollut tarpeeksi apua, vaan jouduin sokkona ajelemaan pyörälläni lumen ensin kastellessa silmäripseni, ja sen jälkeen kylmän viiman jäädyttäessä ne.

Pääsin lopulta keskustaan ja suuntasin kaupunkimme ostoskeskukseen. Kiertelin hm:t, sun muut Onlyt, Vero Modat etsien jotain tiettyä mekkoa, jossa haluaisin ottaa vastaan uuden vuoden. Mikä väri, mikä materiaali, miten paljon voin maksaa, mietin. Onneksi en löytänyt mitään, vaan menin nostamaan rahaa tässä vaiheessa. Noh, pankkiautomaatilla huomasin, että kukkarossani ei ole visakorttia! Paniikki! Missä se voi olla? Mieti Sugar, mieti! Pääsyin siihen tulokseen, että sen täytyy olla edelliseltä baarireissulta vielä pikkulaukussa, jota käytin. Äkkiä hengenhädässä pyöräilin suorinta tietä kotiin, hyökäsin pyöräni alaoven eteen ja juoksin raput ylös. Löysin! Kaikki maksukorttini olivat siellä laukussa, kuten oletin.

 Tyytyväisenä suuntasin takaisin keskustaan päin ja jatkoin kauppojen kiertelyä. En käy usein Aleksi 13, koska se on hieman hintavampi paikka ja ehkä enemmän aikuiseen makuun, mutta alen houkuttelevana ajattelin "käväistä" siellä. Näin ensivilkaisulla monia ihanuuksia, mutta kun jaksoin hieman kierrellä löysin -30%- rekin ja siellä oman tulevan kaunistuttajani. Ihana yksinkertaisen mallinen seeprakuvioinen silkkisatiinimikäliekiiltävänliukaskangas- mekkoni! Tässä kuva!


 Ei tietenkään näytä yhtä hyvältä kuin päällä, mutta siis tuo helma on hieno kun siinä on kuminauha ja sen pituutta voi itse säätää. :) 

Tämän kanssa valkoinen nahkainen kirjekuorilaukku sekä mustat sukkahousut. En tiedä vielä pitäisikö laittaa kuviolliset, mutta tuossa mekossa itsessään on jo aika paljon kuviota, joten pitää koklata. Hiukset föönaan ja suoristan, sekä laitan niitä pöyheämmäksi. Kynsiin punaista lakkaa väripilkuksi ja huuliin ehkä myös punaa. Oih, en malta odottaa!

 Ainiin, tätä mekkoa oli enää yksi rekissä. Haluan ajatella, että näitä oli esillä vain tämä yksi ja minulla on nyt uniikki kappale! Olisipa..


 Tilasin muuten myös eilen vähän vaatteita hm:ltä. Olen kyllä hyvin tyytyväinen(ainakin vielä) tilauksiini. Tilasin olkaimettoman mekon, siinä on vähän kuin "rusetti" edessä tai niin kangas menee. Sininen. Tilasin myös violetin villatakin ja ruskeat nilkkurit- talvikengät. Viimeiseksi tilasin paljettimekon, joka ei ole siis sellainen törkeä neliömainen paljettimekko vaan tässä on jo linjakkuutta ja se on väritykseltään violetinkultainen. Se on täydellinen tulevien synttäribileideni teemaan! Teema ei ole siis "bilehile" tms. tyhmää, vaan.. enpäs kerro. Helmikuussa vasta sitten.

 Äiti tilaa minulla Cosmopolitan lehteä. En erityisemmin enää pidä siitä. Sisältö toistaa itseään, vain muoti  ja ihmiset vaihtuvat. Tänään taas lehti oli tullut kun ryntäsin kotiin etsimään kadonnutta korttiani. Selailin sitä äsken äkkiä ja tuttuun tapaansa Vuosihoroskooppi. Minulle luvataan mm. jotain uutta harrastusta, kesäkuussa kuumaa komistusta(ehkä vihdoin tänä kesänä kesäromanssi??) ja syksyllä minun pitäisi elää säästeliäämmin. Hmm.. Siinäpä yritystä kerrakseen. Lisäksi unelmamiestäni kuvaillaan näin: "--realistinen, huolehtivainen ja tasa-arvoa kunnioittava. Hänessä on ripaus hyväntekijää--". No tää on aika totta. Kyllä, haluan miehen, joka haluaa huolehtia minusta. Pienillä jutuilla! Kuten tekee minulle voileivän, jos minulla on pieni nälkä enkä jaksa itse nousta sohvalta. Miehen, joka silittää minut uneen. Miehen, joka ostaa minulle suklaata, vaikka en pyydäkään. Ja tykkään huolehtia takaisin! Tasa-arvo on minulle itsestäänselvyys, joten toivottavasti myös miehelle. Tuo hyväntekijä kohta menee kai myös huolehtivaisuuteen, mutta minusta on mukavaa jos ihmiset haluavat pitää huolta myös toisista ihmisistä ja eliöistä, eikä vain itsestään.  Cosmossa esimerkkinä oli koiran adoptoiminen tai minun sisaruksen auttaminen- molemmat hommat olisivat oikein suloisia ja miehen "pisteet" nousisivat minun silmissäni.


 Räpsäisin kuvan siitä aukeamasta, jossa esitellään Vesimiehen vuosihoroskooppi, koska minusta tuo kuva on kuin minun elämästä! Näkyykö se? Siinä on tyttö, joka hajamielisenä kastelee kukkia ja samalla puhuu puhelimeen. Kissiparka(Iikka) on kasvin alla ja saa osansa kastelusta. Ainiin, Iikka tänään hyppäsi itse vessanpönttöön. Sillä on ärsyttävä tapa vaatia tulla vessaan samaan aikaan kanssani. Oikeastaan se haluaa tulla minne tahansa menenkään: suihkuun, keittiöön(ruokaa!), se nukkuu sängyssäni, nyt kun kirjoitan tätä se yrittää koko ajan sörkkiä varpaitani kynsillään. Mutta voi että minä rakastan sitä! Siis aivan uskomatonta miten äkkiä kiinnyin siihen. Muistan vieläkin kun se tuli pahvilaatikossa luokseni. Se maukuin niin surkeana ja ikävöi koko seuraavan yön kotiinsa, mutta jo parin kolmen päivän päästä se kotiutui. Aluksi se oli oikeasti todella arka. Sitä ei saanut suunnilleen katsoakaan kun se jo surkeasti alkoi maukumaan, mutta nytten mamman kulta tulee öisin korvaan kiinni kehräämään. Ihana! 
 Jouduin vähän sivuraitelle selittäessäni Iikasta, mutta siis kuva on kuin omasta elämästäni paitsi minulla ei ole noin hienoja kalusteita. :) Helmikuulle, joka on siis THE kuukausi, minulle luvataan komistusta johon ihastun ensisilmäyksellä. Hmm.. Kelpaa! Ehkä hän on juhlieni kavaljeeri minulle?!


 Vielä kuva vauvelista. Tuolla tavalla se haluaa viettää kaiken aikansa minun kanssani.

 

 Vauvat ovat muutenkin olennaisia elämässäni. Tai tulevassa elämässä. Ensi syksynä aloitan kätilön opinnot. Häiritsee jopa kirjoittaa tästä. Olen niin kyllästynyt siihen, että jokainen naispuolinen ihminen jolle kerron asiasta ottaa kasvoilleen tietyn hymyn, sanoo "Ai kuinka ihanaa!" ja kyselee muikeasti lisää minulta asiasta. Itse taas hymyilen väkinäisesti ja nyökyttelen päätäni. En minä tiedä haluanko sinne sittenkään! Haluan kuitenkin siihen kaupunkiin, joten tällä varalipulla raivaan tieni opiskelijaelämään ja siihen kaupunkiin, ja mietin vuoden päästä taas uudestaan mitä tahdon elämältäni. Vuosi on kyllä lyhyt aika, mutta kyllä siinä kerkiää tapahtua vaikka mitä ja minä kerkiän selvittää päätäni. Siis kaikki synnytykseen ja naiseuteen ja elämään yleensäkin kiinnostaa minua hirvittävästi, mutta minulla on myös toisia haaveita. Ne kaikki kyllä liittyvät siihen, että olisin paljon esillä mikä on outoa, koska olen myös hyvin ujo ajoittain. En ole aina suunapäänä. Silti houkuttelisi olla opettaja, mutta en tiedä minkä aineen. Lukiossa kiinnosti eniten historia ja uskonto, mutta en silti ollut niissä mikään superhyvä. En osaa käsittää niin laajoja asioita. Hmm.. Tyhmää kun ei tiedä.

 No nyt minä menen tekemään jotain järkevää eli syömään. Huomenna pitäisi töiden jälkeen jaksaa siivota kunnolla. Täällä kämpässä on selvästi huono ilma kun kanin puru ja heinä pöllyää ja minulla ei ole imuria. En "kehtaa" ostaa sellaista mitään halpisversiota palkastani vaan odottelen kiltisti josko äiti haluaisi ostaa sellaisen vaikka synttärilahjaksi minulle. Oikeasti haluaisin ne kosketinsoittimet, mutta haaveeksi ne taitavat jäädä. Pitäisi siis siivota, koska V tulee tänne huomenna ja minua hävettää jos hän näkee tämän kämpän tässä kunnossa, vaikka ei se varmasti häntä haittaa. Sovimme, että hän tuo viinirypäleitä ja suklaata, minä ostan sipsejä ja dippiä, ja sitten sulatamme suklaan ja kastamme siihen niitä viinirypäleitä ja herkuttelemme ja juomme. Hih, kiva ilta tiedossa. Ja ei mikä vaan ilta! Uusi vuosi. Uusi vuosi ja ajatukset siitä, että NYT elämä oikeasti muuttuu paremmaksi on niin ihanan huijaava, mutta uskon silti siihen. Uusi elämä koittaa, heti huomenna. :) 

 

 En voi olla ajattelematta seksiä eksän kanssa. Se oli jotain niiiiin hyvää pitkästä aikaa. Ah.. Ja minulla on huono omatunto siitä, että näin haikailen hänen peräänsä, mutta kun tämä on täysin seksuaalista. Oikeasti!
 Noh, hätä keinot keksii ja minulla on keino, mutta ei siitä enempää. ;) 
 

 HYVVÄÄ UUTTA VUOTTA!! 

 

 

 

 

 Ja jos tämä nyt kaatuu, niin kiroan kyllä...